hogyan emelkedhetsz ki a családi vállalatok közül?
díjazzuk a példamutatást!
a 2022-es pályázati időszak elindult!
A K&H családi vállalatok kiválósági díjat 7 évvel ezelőtt azért hoztuk létre, hogy támogassuk és elismerjük a vállalkozások hozzájárulását a gazdasághoz és elkötelezettségét a társadalom iránti. 2022-ban a példamutató vállalkozásokat négy kategóriában díjazzuk, mert hisszük, hogy a sikertörténetekkel további fejlődésre inspirálhatunk más családi cégeket is Magyarországon.
kategóriák

innováció
Sikeres generációváltás kategóriában mutassa be, melyek azok a családi értékek, amelyeket beépítenek a vállalatvezetésbe, és annak módját, hogy miként biztosítják ezek megőrzését, megerősítését, továbbvitelét a generációváltással, valamint annak hatását a családi vállalat működésére.

innováció
Innováció kategóriában részletezze az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett – termékre, szolgáltatásra vagy üzleti folyamatra vonatkozó – innovációs fejlesztéseket, törekvéseket, illetve azok hatásait a családi vállalat működésére.

hosszú távú stratégia
Hosszú távú stratégia kategóriában ismertesse, hogy miként biztosítják a cég hosszú távon sikeres működésének, növekedésének fenntartását, illetve a gazdaságon/iparágon belüli jelentős és előremutató szerepét.

társadalmi felelőségvállalás
A környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában mutassa be azt, hogy mennyire elkötelezettek a fenntarthatóság iránt, hogyan, milyen tevékenységgel csökkentik a családi vállalatnál a környezetszennyezést és a természeti erőforrások felhasználását, hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a helyi közösség, a társadalom tagjainak környezetét megóvják.
kategóriák

Sikeres generációváltás kategóriában mutassa be, melyek azok a családi értékek, amelyeket beépítenek a vállalatvezetésbe, és annak módját, hogy miként biztosítják ezek megőrzését, megerősítését, továbbvitelét a generációváltással, valamint annak hatását a családi vállalat működésére.

Innováció kategóriában részletezze az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett – termékre, szolgáltatásra vagy üzleti folyamatra vonatkozó – innovációs fejlesztéseket, törekvéseket, illetve azok hatásait a családi vállalat működésére.

Hosszú távú stratégia kategóriában ismertesse, hogy miként biztosítják a cég hosszú távon sikeres működésének, növekedésének fenntartását, illetve a gazdaságon/iparágon belüli jelentős és előremutató szerepét.

A környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában mutassa be azt, hogy mennyire elkötelezettek a fenntarthatóság iránt, hogyan, milyen tevékenységgel csökkentik a családi vállalatnál a környezetszennyezést és a természeti erőforrások felhasználását, hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a helyi közösség, a társadalom tagjainak környezetét megóvják.
.


díjazás
Az első 40 pályázat beküldőjének Forbes magazin éves előfizetést adunk ajándékba.
A nyertes cégek számára megjelenést biztosítunk a Forbes magazinban, a sikertörténetükért járó díjat pedig a Forbes Családi Vállalatok Gálán ünnepélyesen vehetik majd át.
pályázás menete
a díjazottra vonatkozó rendelkezések
A díjra azok a Magyarországon bejegyzett cégek jelentkezhetnek, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot, és
– a vállalat legalább 51% -a magánszemély(ek) tulajdonában van, és
– a vállalat legalább 25%-a egy család* tulajdonában van, és
– a családnak legalább az egyik tagja aktívan a vállalat vezetésében dolgozik, vagy részt vesz a stratégiai döntések meghozatalában.
*A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony, amely utóbbi alapja egyaránt lehet a vérségi kapcsolat
vagy az örökbefogadás is.
a díjra jelentkezés tartalmi és formai kritériumai
A vállalatok a pályázom gombra kattintva, az online nevezési lap kitöltésével jelentkezhetnek a díjra.
A nevezéshez szükséges adatok és információk:
- cégadatok:
- pályázó cég neve
- anyavállalat adószáma
- pályázott kategória
- kapcsolattartó neve
- kapcsolattartó telefonszáma
- kapcsolattartó e-mail címe
- pályázati anyag feltöltése
- a cég bemutatása (maximum 1 oldal) a cég történetének és tevékenységének rövid bemutatása, fontos fordulópontok a cég életében, piaci helyzet
- a díjazásra alkalmasság bemutatása (maximum 2 oldal): a kategóriának megfelelően megjelölt tartalom
A pályázó a pályázat benyújtásával nyilatkozik arról, hogy a benyújtott pályázati anyagban foglalt adatok, információk teljes körűen hitelesek, megfelelnek a valóságnak, továbbá a pályázati kiírásban szereplő részvételi feltételeknek megfelel a vállalat.
a pályázat elbírálásának szempontjai
– a pályázati kategóriában kimagasló teljesítmény
– elkötelezettség a családi vállalkozás sikeres működése és továbbvitele iránt
– egyedi ötletek, megoldások alkalmazása
érvénytelen pályázatok
A pályázatok benyújtásakor hiánypótlásra nincs lehetőség. A hiányosan vagy határidőn túl benyújtott pályázati anyagokat a zsűri a pályázatból kizárja, illetve azokat nem bírálja el.
A kiíró a változtatás jogát fenntartja. A kiíró fenntartja a jogot, hogy nem ítéli oda a díjakat.
a pályázat érvényessége, határidők
a pályázat benyújtásának határideje: 2022. július 31.
az elbírálás tervezett napja
A pályázatok elbírálására – nem nyilvánosan – a nevezések beérkezését követően kerül sor. A jelöltek eredményéről a nevezési lapon megadott e-mail címre elektronikus értesítést küld a kiíró, legkésőbb 2022. augusztus 31-ig.
nyilvános eredményhirdetés
A nyilvános eredményhirdetés tervezetten 2022. szeptember 8-án valósul meg, ahol sor kerül a díjazottak nevesítésére, és az ünnepélyes díjátadásra, amelyhez a jelentkező cégek nevezési lapjuk leadásával hozzájárulnak.
A K&H Csoport jogosult a pályázók képviselőinek személyes adatait (név, cégnév) nyilvánosságra hozni, a nyertesek kihirdetése érdekében.
A pályázatban résztvevők és a pályázathoz kapcsolódó rendezvényeken megjelenők regisztrációjukkal és megjelenésükkel tudomásul veszik, hogy róluk fénykép és/vagy videó felvétel is készülhet. A szervezők a rendezvényen készült képi és videó anyagok használati jogát fenntartják.


2021
hosszú távú stratégia

társadalmi felelőségvállalás, környezetvédelmi fenntarthatóság


innováció


sikeres generációváltás


korábbi nyertesek
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2020)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Goodwill Pharma Kft.
Az 1997-ben alapított, dinamikusan fejlődő magyar vállalkozás stratégiájának kiemelt eleme a kutatás-fejlesztés és az innováció. Ennek jegyében az elmúlt években az új gyártóüzem építésétől az új készítmények fejlesztésén és gyártásán át a tevékenység bővítéséig folyamatosan új lehetőségeket keres és valósít meg a cég.

Schiller Autóház Kft.
A Schiller Autó Család története 1980-ra nyúlik vissza, jelenleg pedig Budapest egyik legnagyobb multibrand autós cége. A cégcsoport tulajdonosai és felsővezetése a tavaly tavasszal kezdődött pandémiás válsághelyzet idején öt területen hoztak stratégiai fontosságú döntéseket – az aktuális nehézségek helyett a hosszú távú növekedést szem előtt tartva. Ezek alapján a dolgozók és családjaik védelmére, a munkahelyek megtartására, a beruházások folytatására, valamint a digitalizáció és képzések fontosságára helyezték a hangsúlyt.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Györgytea Kft.
Szabó Gyuri bácsi, a bükki füvesember nevét sokan ismerik az országban. Az ő tevékenysége köré épült az a családi vállalkozás, amelyben most már lánya és unokái is dolgoznak. A cégcsoport több mint tízéves fennállása alatt középvállalkozássá nőtte ki magát, mára a Györgytea a gyógynövényágazat egyik meghatározó szereplője lett. A vírushelyzetben különös hangsúlyt fektettek a „Maradj otthon” társadalmi összefogásra, különös tekintettel az idősebbek körében. Emellett pedig a „Vírus ellen nincs gyógynövény” üzenetükkel a felelős magatartás ösztönzését is kiemelten kezelték.

Vajda-Papír Kft.
A piacvezető higiéniai papírtermékeket gyártó, magyar tulajdonban lévő családi vállalat több mint 20 éves múltra tekint vissza, termékeit pedig szintén több mint 20 országba szállítja. A cég társadalmi felelősségvállalási tevékenységének részeként saját dolgozói és családtagjai védelmén túl higiéniai termékeivel támogatta a Jahn Ferenc Dél-Pesti Kórházat, valamint a Szent Pantaleon Kórházat. Emellett elindította „Ti mind hősök vagytok” kampányát, amelynek keretében jelentős terméktámogatást nyújtott a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Betegápoló Irgalmasrend intézményeinek, hogy támogassa a szociális és egészségügyi ellátó hálózatot.
innováció kategóriában

Ferroplast Kft.
A műanyagfeldolgozó és szerszámkészítő cég 1994-ben alakult, 100 százalékban családi vállalkozásként. Az innovatív és komplett szolgáltatásokat nyújtó vállalat a mai napig családias, baráti légkört tart fent, ahol a folyamatos fejlődést és fejlesztést legalább 2-3 évre előre tervezett stratégiai terv mentén valósítják meg. A cég lapos szervezeti struktúrája pedig lehetővé teszi a rendkívül gyors reagálást a piaci igényekre.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2016)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Agrosprint Mezőgazdasági és Ipari Terméforgalmazó Kft.

Bábolna Sped Kft.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

BI-KA Logisztika Kft.

MIRELITE MIRSA Zrt.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

STARFOL Plusz Csomagolástechnikai Kft.

Trans-Sped Csoport
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2019)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft.
Az 1984-ben alapított cég ma már piacvezető helyet foglal el a szemcseszóró és takarmányipari technológiák területén. A családi vállalat nagy hangsúlyt fektet a saját fejlesztésekre és a K+F tevékenységre, a munkavállalók tudástárának folyamatos növelésére, az élenjáró termékek gyártására és a következő generáció nevelésére.

Technokov Kovácsoló és Lemezsajtoló Kft.
Az egykori Ganz-MÁVAGból megalakul cég szerint a sikeres hosszú távú stratégia záloga a folyamatos fejlesztés. Ezt mutatja, hogy a cég közel 30 éves fennállása óta az árbevétel évről évre növekedett, a piac és a termékkör pedig folyamatosan bővült. Emellett a stratégia a válság próbáját is kiállta, ahol a cég nem létszámleépítést, hanem fejlesztéseket hajtott végre, amelynek köszönhetően a 2008 óta eltelt 10 évben megduplázta árbevételét és Európa tartályfenék gyártó élvonalába került.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

LADÓ-REC Hulladék-nagykereskedelmi és Szolgáltató Kft.
A céget 1992-ben Ladóczki István és Ladóczki Istvánné alapította, de határozott és tudatos döntésüket követően jelenleg már gyermekeik vezetik a vállalatot. A cég alapításakor 5, illetve 6 éves gyerekek a családi vállalkozással együtt nőttek fel, és viszonylag fiatalon, 25 és 26 évesen vették át a cég vezetését komolyabb vezetői tapasztalat és rendszerszintű szervezeti háttér nélkül, ahol a hierarchikus munkafeladatok megosztása és a döntési jogkörök se voltak tisztázottak. A generációváltást követő első pár év így a régiről valami újra történő váltásról, a merészebb gondolatok megvalósításáról, a technológiai és humánerőforrás változtatásokról, a nemzetközi piacon történő megjelenésről, a vállalati kultúra kialakításáról és az új vezetők alapvető szemléletmódjának megértéséről szólt.

Karma
A vállalkozást 1994-ben Hornicz József alapította társával, Szomor Jánossal. Azóta sajnos partnere elhunyt, és ekkor, 2014-ben alakult meg igazi családi vállalkozásként a Manual Divat Kft. A gyermekek közül először Hornicz József lánya kapcsolódott be a cég életébe, aki már főiskolai tanulmányai alatt is ott dolgozott. Ez volt a kulcsa annak, hogy elgondolkodtak a saját márka alapításán. Nem sokkal később másik gyermekük is a cég mellett tette le a voksát. A családi vállalkozás így jellemzi saját magát: két generáció, egy cég, egy cél és egy család. A Karma Pécsi Kesztyűket – többek között – olyan neves világsztárok viselték már, mint Ryan Gosling, Madonna, Lady Gaga vagy Katy Perry.
innováció kategóriában

Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra Kft.
Magyarország legnagyobb orgonaépítő vállalkozása 1992-ben kisebb vállalkozásként kezdte, majd 1994-ben alakult át Kft-vé. A cég több, európai kutatási programban is részt vett, amelyekben neves kutatóintézetekkel és orgonaépítő cégek közreműködésével végzett szélrendszer- és akusztikai kutatásokat. Az elmúlt két év sikeres innovációs fejlesztése pedig egy új típusú moduláris ládaorgona kifejlesztése , elkészítése és nemzetközi piacon történő bemutatása volt. A fejlesztés eredményeként egy olyan termék állt össze, amivel az eddigiekben egy sajátos piaci rést kielégítő hangszer – a ládaorgona – számára kinyitotta ezt a szegmenst. A vállalat az elmúlt években komoly fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében is, hogy a termékei bárhol elérhetőek legyenek a világban.

Unicomp Informatikai Kft.
Az Unicomp Kft. információ-technológiával foglalkozó, 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás. A cég közintézmények, pénzintézetek, kórházak, valamint különböző méretű vállalatok számára több évtizedes szakmai tapasztalattal szállít megoldásokat nagy megbízhatóságú informatikai rendszerekre, hálózat és telekommunikációs rendszerek kiépítésére, nyomtatási menedzsmentre és fejlesztési megoldásokra. A K+F tevékenység már a cég indulásakor fontos része volt a vállalkozás tevékenységének. A vállalkozás célja, hogy innovatív megoldásaival egyre több iparág fejlődését segítse. Fejlesztési területei így nem korlátozódnak egyetlen területre, és a mezőgazdaságtól az ipari fejlesztéseken és a multimédia területén át egészen a katasztrófavédelemig terjed.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.
Az ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft. 1989-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás. A 30 éves társaság klasszikus állatkórházi gyógyító tevékenysége mellett állatgyógyszereket fejleszt, gyárt és forgalmaz, valamint állateledel, felszerelés kis- és nagykereskedelemi tevékenységet folytat. Az Alpha Holding és ahhoz tartozó tagvállalatok társadalmi szerepvállalása nem áll meg a vezetők személyes elköteleződésénél. Az általuk támogatott ügyekbe a munkavállalóknak is lehetősége van bekapcsolódni. A cég fontosnak tartja a kisiskolások képzését a felelős állattartásról, emellett térítésmentesen vállalja a környékbeli hajléktalanok kutyáinak oltását, és több mint 100 önkormányzattal együttműködve csaknem ezer kóbor kutyának segít gazdát találni évente.

Fétis Kft.
A Fétis Kft. 100%-ban magyar tulajdonú, a hazai piacon minőségi ipari szerszám és szerszámgép forgalmazó kisvállalkozás. A cég elkötelezett, hogy a környezetében élő családokkal és fiatalokkal megismertesse a mozgás, a sportos életmód örömét, ezért évről évre megrendezi saját futóversenyét, a Fétis Crossfutást. 2019-ben mintegy 5000 látogatót vonzott a rendezvény, közel 1000 embert sikerült megmozgatni, ahol a legfiatalabb futó épp hogy csak betöltötte harmadik életévét, rendszeresen visszatérő versenyzőjük pedig a rendezvény előtti napon lett 82 éves. A sport mellett a hagyományőrzésre is nagy hangsúlyt fektetnek, így a Fétis Hagyományőrző Délután keretén belül a népi kultúráé a főszerep.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2017)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Ferzol Lemezmegmunkáló Kft.
A közel 450 főt foglalkoztató, 100%-ban magyar, családi tulajdonú nagyvállalat meghatározó szerepet tölt be a lemezmegmunkálás területén. A cég 27 éves története során elért sikerek és eredmények, a megfogalmazott hosszú távú stratégiai célok igazolják a megbízhatóságot és az értékteremtést.

Naturtex Gyapjú- és Tollfeldolgozó Kft.
A 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás 28 éve dolgozik azon, hogy a pihentető alvás elérése érdekében a legmegfelelőbb termékeket biztosítsa vásárlói számára. A cég termékei között a klasszikus, tollal, pehellyel vagy gyapjúval töltött termékek mellett olyan különleges paplanokat és párnákat is találunk, amelyek kasmírral vagy éppen teveszőrrel vannak töltve.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

Confector Mérnök Iroda Kft.
Az építőipari generálkivitelező cég jelenleg a harmadik generációt tudhatja sorai között. A tulajdonos három gyermekéből a két fiú jelenleg is a cégben dolgozik, tehát javában zajlik már a következő generációváltás.

Ratskó-Bau Építőipari és Fővállalkozási Kft.
A céget 1998-ban a Ratskó házaspár alapította, de napjainkban már két fiúk is részt vesz a cég mindennapi életében. A tulajdonos szerint a jó családi vállalkozáshoz biztos családra van szükség, ahol nincs helye szakmai féltékenységnek és pozícióharcnak.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Bio-Fungi Termelő és Kereskedelmi Kft.
A 100%-ban magyar tulajdonban levő 250 főt foglalkoztató gomba nagyhatalom igen aktív a társadalmi felelősségvállalás területén. Többek között az ő nevükhöz fűződik GoPink kampány, amely a mellrákra és a szűrés fontosságára hívja fel a figyelmet, vagy az IskolaGomba Program, amely minden félévben 30 iskola számára biztosít gombatermesztő ládákat, hogy a diákok megismerjék a különböző gombafajtákat.

Hungerit Baromfifeldolgozó és Élelmiszeripari Zrt.
A hazai piacon a második legnagyobb baromfifeldolgozó cég folyamatosan támogatja anyagilag és/vagy termékekkel az elsősorban helyi érdekeltségű sport- és kulturális szervezeteket, eseményeket. Emellett pedig környezetirányítási rendszerükben kiemelkedően figyelnek a víz-, zaj-, talaj- és levegővédelemre, valamint a hulladék- és energiagazdálkodásra.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2018)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Merkbau Építőipari és Kereskedelmi Kft.
A 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás 28 éve van jelen az építőiparban, ahol építőipari generálkivitelezéssel, építés-szereléssel, valamint szerszám- és szerszámgép kereskedelemmel és építőipar kereskedelemmel foglalkozik. A cég célja, hogy folyamatos fejlődés révén növelje szerepét és elismertségét szűkebb régiójában, valamint a hazai és nemzetközi piacokon egyaránt.

Sipospack Kft.
A több mint 50 alkalmazottat foglalkoztató, 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás jelentős szerepet tölt be a magyar fóliacsomagolás, ezen belül is elsősorban az élelmiszeripar területén. Az 1996-ban alapított cég Magyarországon az elsők között van, aki komoly hangsúlyt fektet a lebomló, környezetbarát csomagolásokra.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

Denti System Kft.
A céget 1989-ben Prof. Dr. Vajdovich István alapította, de napjainkban lánya mellett már a harmadik generáció is részt vesz a vállalkozás mindennapi életében. A tulajdonos szerint a sikeres generációváltáshoz elengedhetetlen a tulajdonviszonyok időben történő jogi rendezése, a folyamatosságot biztosító öröklési folyamatok stratégiájának előkészítése, és különösen fontos az egymásba vetett bizalom és a közös értékek mindenkori szem előtt tartása.

Pata József Gépipari Kft.
A préseléssel és hegesztéssel előállított fém karosszéria autóalkatrészek gyártásával foglalkozó céget 1993-ban Pata József alapította a feleségével és a lányával együtt. Véleményük szerint a családi tulajdonban álló vállalatok sikerének egyik, ha nem a legfontosabb garanciája, hogy a cégben a biztonság, a fenntarthatóság és az utódlás elsőbbséget élvez az osztaléklehetőséggel szemben.

Lajtamag Mezőgazdasági Termelő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
A vetőmagüzemmel rendelkező cégnél átmenet nélkül történt meg a generációváltás. A cégcsoport életében 2016-ban bekövetkezett tragikus esemény után az alapító két gyermeke hirtelen, huszonévesen vált felelős cégvezetővé, és Édesapjuk nyomdokain elindulva folytatták a megkezdett munkát.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Hajdu Cégcsoport
A – többek között – háztartási villamos készülékek gyártásával foglalkozó HAJDU Cégcsoport kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre, így a fejlesztések során fontos szempont a környezetkímélő technológiák alkalmazása. Emellett munkavállalóinál törekszik a munka-magánélet egyensúly megteremtésére olyan családbarát megoldásokkal mint a rugalmas munkaidő, a Home Office vagy a munkavállalók gyermekeinek táboroztatása.

Honett Szerviz Zrt.
A 100%-os magyar tulajdonban levő légi cateringgel foglalkozó családi vállalat naponta több mint 4000 gyermek étkeztetését látja el. Emellett megváltozott munkaképességű és nyugdíjas munkavállalókat is foglalkoztatnak, támogatják a helyi női kézilabda csapatot, valamint a Szeretgombóc nevű egyesületet.
