hogyan emelkedhetsz ki a családi vállalatok közül?
díjazzuk a példamutatást!
a 2023-as pályázati időszak elindult!
A K&H családi vállalatok kiválósági díjat 8 évvel ezelőtt azért hoztuk létre, hogy támogassuk és elismerjük a vállalkozások hozzájárulását a gazdasághoz és elkötelezettségét a társadalom iránti. 2023-ban a példamutató vállalkozásokat négy kategóriában díjazzuk, mert hisszük, hogy a sikertörténetekkel további fejlődésre inspirálhatunk más családi cégeket is Magyarországon.
kategóriák

innováció
Sikeres generációváltás kategóriában mutassa be, melyek azok a családi értékek, amelyeket beépítenek a vállalatvezetésbe, és annak módját, hogy miként biztosítják ezek megőrzését, megerősítését, továbbvitelét a generációváltással, valamint annak hatását a családi vállalat működésére.

innováció
Innováció kategóriában részletezze az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett – termékre, szolgáltatásra vagy üzleti folyamatra vonatkozó – innovációs fejlesztéseket, törekvéseket, illetve azok hatásait a családi vállalat működésére.

hosszú távú stratégia
Hosszú távú stratégia kategóriában ismertesse, hogy miként biztosítják a cég hosszú távon sikeres működésének, növekedésének fenntartását, illetve a gazdaságon/iparágon belüli jelentős és előremutató szerepét.

társadalmi felelőségvállalás
A környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában mutassa be azt, hogy mennyire elkötelezettek a fenntarthatóság iránt, hogyan, milyen tevékenységgel csökkentik a családi vállalatnál a környezetszennyezést és a természeti erőforrások felhasználását, hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a helyi közösség, a társadalom tagjainak környezetét megóvják.
kategóriák

Sikeres generációváltás kategóriában mutassa be, melyek azok a családi értékek, amelyeket beépítenek a vállalatvezetésbe, és annak módját, hogy miként biztosítják ezek megőrzését, megerősítését, továbbvitelét a generációváltással, valamint annak hatását a családi vállalat működésére.

Innováció kategóriában részletezze az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett – termékre, szolgáltatásra vagy üzleti folyamatra vonatkozó – innovációs fejlesztéseket, törekvéseket, illetve azok hatásait a családi vállalat működésére.

Hosszú távú stratégia kategóriában ismertesse, hogy miként biztosítják a cég hosszú távon sikeres működésének, növekedésének fenntartását, illetve a gazdaságon/iparágon belüli jelentős és előremutató szerepét.

A környezetvédelmi fenntarthatóság kategóriában mutassa be azt, hogy mennyire elkötelezettek a fenntarthatóság iránt, hogyan, milyen tevékenységgel csökkentik a családi vállalatnál a környezetszennyezést és a természeti erőforrások felhasználását, hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a helyi közösség, a társadalom tagjainak környezetét megóvják.
.


díjazás
A nyertes cégek számára megjelenést biztosítunk a Forbes magazinban, a sikertörténetökért jűró díjat pedig a Forbes Családi Vállalatok Gálán ünnepélyesen vehetik majd át.
pályázás menete
a díjazottra vonatkozó rendelkezések
A díjra azok a Magyarországon bejegyzett cégek jelentkezhetnek, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot, és
– a vállalat legalább 51% -a magánszemély(ek) tulajdonában van, és
– a vállalat legalább 25%-a egy család* tulajdonában van, és
– a családnak legalább az egyik tagja aktívan a vállalat vezetésében dolgozik, vagy részt vesz a stratégiai döntések meghozatalában.
*A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony, amely utóbbi alapja egyaránt lehet a vérségi kapcsolat
vagy az örökbefogadás is.
a díjra jelentkezés tartalmi és formai kritériumai
A vállalatok a pályázom gombra kattintva, az online nevezési lap kitöltésével jelentkezhetnek a díjra.
A nevezéshez szükséges adatok és információk:
- cégadatok:
- pályázó cég neve
- anyavállalat adószáma
- pályázott kategória
- kapcsolattartó neve
- kapcsolattartó telefonszáma
- kapcsolattartó e-mail címe
- pályázati anyag feltöltése
- a cég bemutatása (maximum 1 oldal) a cég történetének és tevékenységének rövid bemutatása, fontos fordulópontok a cég életében, piaci helyzet
- a díjazásra alkalmasság bemutatása (maximum 2 oldal): a kategóriának megfelelően megjelölt tartalom
A pályázó a pályázat benyújtásával nyilatkozik arról, hogy a benyújtott pályázati anyagban foglalt adatok, információk teljes körűen hitelesek, megfelelnek a valóságnak, továbbá a pályázati kiírásban szereplő részvételi feltételeknek megfelel a vállalat.
a pályázat elbírálásának szempontjai
– a pályázati kategóriában kimagasló teljesítmény
– elkötelezettség a családi vállalkozás sikeres működése és továbbvitele iránt
– egyedi ötletek, megoldások alkalmazása
érvénytelen pályázatok
A pályázatok benyújtásakor hiánypótlásra nincs lehetőség. A hiányosan vagy határidőn túl benyújtott pályázati anyagokat a zsűri a pályázatból kizárja, illetve azokat nem bírálja el.
A kiíró a változtatás jogát fenntartja. A kiíró fenntartja a jogot, hogy nem ítéli oda a díjakat.
a pályázat érvényessége, határidők
a pályázat benyújtásának határideje: 2023. július 31.
az elbírálás tervezett napja
A pályázatok elbírálására – nem nyilvánosan – a nevezések beérkezését követően kerül sor. A jelöltek eredményéről a nevezési lapon megadott e-mail címre elektronikus értesítést küld a kiíró, legkésőbb 2023. augusztus 31-ig.
nyilvános eredményhirdetés
A nyilvános eredményhirdetés tervezetten 2023. szeptember 7-én valósul meg, ahol sor kerül a díjazottak nevesítésére, és az ünnepélyes díjátadásra, amelyhez a jelentkező cégek nevezési lapjuk leadásával hozzájárulnak.
A K&H Csoport jogosult a pályázók képviselőinek személyes adatait (név, cégnév) nyilvánosságra hozni, a nyertesek kihirdetése érdekében.
A pályázatban résztvevők és a pályázathoz kapcsolódó rendezvényeken megjelenők regisztrációjukkal és megjelenésükkel tudomásul veszik, hogy róluk fénykép és/vagy videó felvétel is készülhet. A szervezők a rendezvényen készült képi és videó anyagok használati jogát fenntartják.

2022
hosszú távú stratégia


környezetvédelmi fenntarthatóság


innováció


sikeres generációváltás


korábbi nyertesek
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2021)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

GIA Form Kft.
A szerszámgyártásra, fröccsöntésre és CNC forgácsolásra specializálódott cég 1988-ban alakult. Töretlen fejlődésüknek köszönhetően ma már számos iparágban jelen vannak: az autóiparban, az orvostechnikában, az elektronikában, az erőműtechnikában, illetve a gyártóiparban. Hosszú távú stratégiájuk öt pilléren alapul: a modernizáláson, a továbbképzésen, a profi marketingen, a komplex szolgáltatási palettán és a diverzifikált ügyfélportfólión. Az üzemük kialakításában, működtetésében a környezetvédelmi szempontokat is figyelembe veszik. Az teljes irodai és gyártói környezet klimatizálásához szükséges energiát napelemekkel biztosítják, az ipari hűtők által leadott hőt pedig nem hagyják elveszni, hanem az üzem fűtéséhez használják fel.
az „társadalmi felelősségvállalás és környezetvédelmi fenntarthatóság” kategóriában

Mystic Nails Hungary Kft.
1995-ben alakult a cég és mára több mint 25 országban értékesítik termékeiket. Alapelveik a kölcsönös tisztelet, a bizalom és a tudat, hogy mindig számíthatnak egymásra. Ezt a segítő szemléletet pedig cégen kívül is megvalósítják, ugyanis széleskörű társadalmi, környezetvédelmi fenntarthatósági tevékenységük van. Több non-profit szervezetet is támogatnak saját termékkel és speciális eszközökkel, illetve önkéntesként államilag gondozott gyermekeket segítenek. Hogy felszólaljanak a túlzásba vitt fogyasztás ellen, Black Friday helyett Green Wednesday-t hirdettek.

Wagner Solar Kft.
A napelemes és egyéb környezetbarát technológiákat kivitelező cég 2002-ben alakult. Országosan több irodájuk és 60 alkalmazottjuk van. Támogatási tevékenységük nagyon széleskörű, többek között a váci Jávorszky Ödön kórházat és a dunakeszi mentőállomást segítik eszközökkel és pénzadománnyal. A fenntarthatóságnak törekvéseknek is jeles képviselői is: a fóti sportpályát napelemmel szerelték fel, illetve a fenntarthatóság terén szerzett tudásukat pedig lakossági fórumokon adják át a helyi közösségeknek több városban és községben is. A vállalaton belül is számos zöld megoldást alkalmaznak, a gáz be sincs vezetve az irodába, a raktárban pedig elektromos targoncákat használnak.
innováció kategóriában

Kon-Trade+ Kft.
A szivattyúgyártó cég 1989-ban alakult és az évek során fokozatosan bővítették termékportfóliójukat. Leginnovatívabb termékük a hűtőgépgyártásban használt tömörségvizsgáló célgép, amely új, általuk szabadalmaztatott technológiával működik. A korábbi módszerek jellemzője volt, hogy drága jelzőgázokat használtak a mérésekhez. A Kon-Trade+ Kft. azonban egy másik, a levegőben nagy mennyiségben előforduló gázt kezdett használni erre a célra. A prototípust már el is készítették és várhatóan 2022-ben kezdődik a gép széleskörű gyártása.

NASTE BAU Kft.
A dísznövénytermesztéssel, tájépítészettel és vízépítéssel foglalkozó céget 2003-ban alapították. Olyan innovatív megoldásokat használnak a zöld infrastruktúra fejlesztésében, mint a hidrovetés, biodiverz felületek alkalmazása vagy a fasorok öntözőzsákkal való locsolása. A robot- és dróntechnológia, illetve a mesterséges intelligencia használata pedig számukra mindennapos.
„sikeres generációváltás” kategóriában

Losonczi Innovation Kft.
1995-ben alakult az egyedi szerszámgyártó cég. Nagyon összetartó csapatban dolgoznak, ezt jól mutatja, hogy rendszeresen szerveznek közös céges nyaralásokat és szinte minimális a fluktuáció a csapatban. Átfogó társadalmi, környezetvédelmi fenntarthatósági tevékenységet folytatnak. Támogatnak helyi sportolókat és művészeket, emellett évente 5 laptopot adományoznak korlátozott pénzügyi lehetőségekkel rendelkező jó tanulóknak. A teljes család a cégben dolgozik, ugyanis már a második generáció is helyet kapott a vezetésben.

Trans-Sped Kft.
1990-ben alakult a logisztikai, szállítmányozással, raktározással foglalkozó cég. Jelenleg 800 alkalmazottal és 200.000 négyzetméteres raktárhelyiséggel rendelkeznek. Már hosszú évek óta készülnek a generációváltásra, a fiatalabbik gyermek már kis korában eldöntötte, hogy apja nyomdokaiba lép. Azóta a folyamat már le is zajlott. Bár az egykori alapító még mindig dolgozik, a munka oroszlánrészét a két fiú végzi, ő pedig a céges ingatlanok üzemeltetésével és fejlesztésével foglalkozik.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2020)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Goodwill Pharma Kft.
Az 1997-ben alapított, dinamikusan fejlődő magyar vállalkozás stratégiájának kiemelt eleme a kutatás-fejlesztés és az innováció. Ennek jegyében az elmúlt években az új gyártóüzem építésétől az új készítmények fejlesztésén és gyártásán át a tevékenység bővítéséig folyamatosan új lehetőségeket keres és valósít meg a cég.

Schiller Autóház Kft.
A Schiller Autó Család története 1980-ra nyúlik vissza, jelenleg pedig Budapest egyik legnagyobb multibrand autós cége. A cégcsoport tulajdonosai és felsővezetése a tavaly tavasszal kezdődött pandémiás válsághelyzet idején öt területen hoztak stratégiai fontosságú döntéseket – az aktuális nehézségek helyett a hosszú távú növekedést szem előtt tartva. Ezek alapján a dolgozók és családjaik védelmére, a munkahelyek megtartására, a beruházások folytatására, valamint a digitalizáció és képzések fontosságára helyezték a hangsúlyt.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Györgytea Kft.
Szabó Gyuri bácsi, a bükki füvesember nevét sokan ismerik az országban. Az ő tevékenysége köré épült az a családi vállalkozás, amelyben most már lánya és unokái is dolgoznak. A cégcsoport több mint tízéves fennállása alatt középvállalkozássá nőtte ki magát, mára a Györgytea a gyógynövényágazat egyik meghatározó szereplője lett. A vírushelyzetben különös hangsúlyt fektettek a „Maradj otthon” társadalmi összefogásra, különös tekintettel az idősebbek körében. Emellett pedig a „Vírus ellen nincs gyógynövény” üzenetükkel a felelős magatartás ösztönzését is kiemelten kezelték.

Vajda-Papír Kft.
A piacvezető higiéniai papírtermékeket gyártó, magyar tulajdonban lévő családi vállalat több mint 20 éves múltra tekint vissza, termékeit pedig szintén több mint 20 országba szállítja. A cég társadalmi felelősségvállalási tevékenységének részeként saját dolgozói és családtagjai védelmén túl higiéniai termékeivel támogatta a Jahn Ferenc Dél-Pesti Kórházat, valamint a Szent Pantaleon Kórházat. Emellett elindította „Ti mind hősök vagytok” kampányát, amelynek keretében jelentős terméktámogatást nyújtott a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Betegápoló Irgalmasrend intézményeinek, hogy támogassa a szociális és egészségügyi ellátó hálózatot.
innováció kategóriában

Ferroplast Kft.
A műanyagfeldolgozó és szerszámkészítő cég 1994-ben alakult, 100 százalékban családi vállalkozásként. Az innovatív és komplett szolgáltatásokat nyújtó vállalat a mai napig családias, baráti légkört tart fent, ahol a folyamatos fejlődést és fejlesztést legalább 2-3 évre előre tervezett stratégiai terv mentén valósítják meg. A cég lapos szervezeti struktúrája pedig lehetővé teszi a rendkívül gyors reagálást a piaci igényekre.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2016)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Agrosprint Mezőgazdasági és Ipari Terméforgalmazó Kft.

Bábolna Sped Kft.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

BI-KA Logisztika Kft.

MIRELITE MIRSA Zrt.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

STARFOL Plusz Csomagolástechnikai Kft.

Trans-Sped Csoport
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2019)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft.
Az 1984-ben alapított cég ma már piacvezető helyet foglal el a szemcseszóró és takarmányipari technológiák területén. A családi vállalat nagy hangsúlyt fektet a saját fejlesztésekre és a K+F tevékenységre, a munkavállalók tudástárának folyamatos növelésére, az élenjáró termékek gyártására és a következő generáció nevelésére.

Technokov Kovácsoló és Lemezsajtoló Kft.
Az egykori Ganz-MÁVAGból megalakul cég szerint a sikeres hosszú távú stratégia záloga a folyamatos fejlesztés. Ezt mutatja, hogy a cég közel 30 éves fennállása óta az árbevétel évről évre növekedett, a piac és a termékkör pedig folyamatosan bővült. Emellett a stratégia a válság próbáját is kiállta, ahol a cég nem létszámleépítést, hanem fejlesztéseket hajtott végre, amelynek köszönhetően a 2008 óta eltelt 10 évben megduplázta árbevételét és Európa tartályfenék gyártó élvonalába került.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

LADÓ-REC Hulladék-nagykereskedelmi és Szolgáltató Kft.
A céget 1992-ben Ladóczki István és Ladóczki Istvánné alapította, de határozott és tudatos döntésüket követően jelenleg már gyermekeik vezetik a vállalatot. A cég alapításakor 5, illetve 6 éves gyerekek a családi vállalkozással együtt nőttek fel, és viszonylag fiatalon, 25 és 26 évesen vették át a cég vezetését komolyabb vezetői tapasztalat és rendszerszintű szervezeti háttér nélkül, ahol a hierarchikus munkafeladatok megosztása és a döntési jogkörök se voltak tisztázottak. A generációváltást követő első pár év így a régiről valami újra történő váltásról, a merészebb gondolatok megvalósításáról, a technológiai és humánerőforrás változtatásokról, a nemzetközi piacon történő megjelenésről, a vállalati kultúra kialakításáról és az új vezetők alapvető szemléletmódjának megértéséről szólt.

Karma
A vállalkozást 1994-ben Hornicz József alapította társával, Szomor Jánossal. Azóta sajnos partnere elhunyt, és ekkor, 2014-ben alakult meg igazi családi vállalkozásként a Manual Divat Kft. A gyermekek közül először Hornicz József lánya kapcsolódott be a cég életébe, aki már főiskolai tanulmányai alatt is ott dolgozott. Ez volt a kulcsa annak, hogy elgondolkodtak a saját márka alapításán. Nem sokkal később másik gyermekük is a cég mellett tette le a voksát. A családi vállalkozás így jellemzi saját magát: két generáció, egy cég, egy cél és egy család. A Karma Pécsi Kesztyűket – többek között – olyan neves világsztárok viselték már, mint Ryan Gosling, Madonna, Lady Gaga vagy Katy Perry.
innováció kategóriában

Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra Kft.
Magyarország legnagyobb orgonaépítő vállalkozása 1992-ben kisebb vállalkozásként kezdte, majd 1994-ben alakult át Kft-vé. A cég több, európai kutatási programban is részt vett, amelyekben neves kutatóintézetekkel és orgonaépítő cégek közreműködésével végzett szélrendszer- és akusztikai kutatásokat. Az elmúlt két év sikeres innovációs fejlesztése pedig egy új típusú moduláris ládaorgona kifejlesztése , elkészítése és nemzetközi piacon történő bemutatása volt. A fejlesztés eredményeként egy olyan termék állt össze, amivel az eddigiekben egy sajátos piaci rést kielégítő hangszer – a ládaorgona – számára kinyitotta ezt a szegmenst. A vállalat az elmúlt években komoly fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében is, hogy a termékei bárhol elérhetőek legyenek a világban.

Unicomp Informatikai Kft.
Az Unicomp Kft. információ-technológiával foglalkozó, 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás. A cég közintézmények, pénzintézetek, kórházak, valamint különböző méretű vállalatok számára több évtizedes szakmai tapasztalattal szállít megoldásokat nagy megbízhatóságú informatikai rendszerekre, hálózat és telekommunikációs rendszerek kiépítésére, nyomtatási menedzsmentre és fejlesztési megoldásokra. A K+F tevékenység már a cég indulásakor fontos része volt a vállalkozás tevékenységének. A vállalkozás célja, hogy innovatív megoldásaival egyre több iparág fejlődését segítse. Fejlesztési területei így nem korlátozódnak egyetlen területre, és a mezőgazdaságtól az ipari fejlesztéseken és a multimédia területén át egészen a katasztrófavédelemig terjed.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.
Az ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft. 1989-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás. A 30 éves társaság klasszikus állatkórházi gyógyító tevékenysége mellett állatgyógyszereket fejleszt, gyárt és forgalmaz, valamint állateledel, felszerelés kis- és nagykereskedelemi tevékenységet folytat. Az Alpha Holding és ahhoz tartozó tagvállalatok társadalmi szerepvállalása nem áll meg a vezetők személyes elköteleződésénél. Az általuk támogatott ügyekbe a munkavállalóknak is lehetősége van bekapcsolódni. A cég fontosnak tartja a kisiskolások képzését a felelős állattartásról, emellett térítésmentesen vállalja a környékbeli hajléktalanok kutyáinak oltását, és több mint 100 önkormányzattal együttműködve csaknem ezer kóbor kutyának segít gazdát találni évente.

Fétis Kft.
A Fétis Kft. 100%-ban magyar tulajdonú, a hazai piacon minőségi ipari szerszám és szerszámgép forgalmazó kisvállalkozás. A cég elkötelezett, hogy a környezetében élő családokkal és fiatalokkal megismertesse a mozgás, a sportos életmód örömét, ezért évről évre megrendezi saját futóversenyét, a Fétis Crossfutást. 2019-ben mintegy 5000 látogatót vonzott a rendezvény, közel 1000 embert sikerült megmozgatni, ahol a legfiatalabb futó épp hogy csak betöltötte harmadik életévét, rendszeresen visszatérő versenyzőjük pedig a rendezvény előtti napon lett 82 éves. A sport mellett a hagyományőrzésre is nagy hangsúlyt fektetnek, így a Fétis Hagyományőrző Délután keretén belül a népi kultúráé a főszerep.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2017)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Ferzol Lemezmegmunkáló Kft.
A közel 450 főt foglalkoztató, 100%-ban magyar, családi tulajdonú nagyvállalat meghatározó szerepet tölt be a lemezmegmunkálás területén. A cég 27 éves története során elért sikerek és eredmények, a megfogalmazott hosszú távú stratégiai célok igazolják a megbízhatóságot és az értékteremtést.

Naturtex Gyapjú- és Tollfeldolgozó Kft.
A 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás 28 éve dolgozik azon, hogy a pihentető alvás elérése érdekében a legmegfelelőbb termékeket biztosítsa vásárlói számára. A cég termékei között a klasszikus, tollal, pehellyel vagy gyapjúval töltött termékek mellett olyan különleges paplanokat és párnákat is találunk, amelyek kasmírral vagy éppen teveszőrrel vannak töltve.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

Confector Mérnök Iroda Kft.
Az építőipari generálkivitelező cég jelenleg a harmadik generációt tudhatja sorai között. A tulajdonos három gyermekéből a két fiú jelenleg is a cégben dolgozik, tehát javában zajlik már a következő generációváltás.

Ratskó-Bau Építőipari és Fővállalkozási Kft.
A céget 1998-ban a Ratskó házaspár alapította, de napjainkban már két fiúk is részt vesz a cég mindennapi életében. A tulajdonos szerint a jó családi vállalkozáshoz biztos családra van szükség, ahol nincs helye szakmai féltékenységnek és pozícióharcnak.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Bio-Fungi Termelő és Kereskedelmi Kft.
A 100%-ban magyar tulajdonban levő 250 főt foglalkoztató gomba nagyhatalom igen aktív a társadalmi felelősségvállalás területén. Többek között az ő nevükhöz fűződik GoPink kampány, amely a mellrákra és a szűrés fontosságára hívja fel a figyelmet, vagy az IskolaGomba Program, amely minden félévben 30 iskola számára biztosít gombatermesztő ládákat, hogy a diákok megismerjék a különböző gombafajtákat.

Hungerit Baromfifeldolgozó és Élelmiszeripari Zrt.
A hazai piacon a második legnagyobb baromfifeldolgozó cég folyamatosan támogatja anyagilag és/vagy termékekkel az elsősorban helyi érdekeltségű sport- és kulturális szervezeteket, eseményeket. Emellett pedig környezetirányítási rendszerükben kiemelkedően figyelnek a víz-, zaj-, talaj- és levegővédelemre, valamint a hulladék- és energiagazdálkodásra.
a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei (2018)
a „sikeres hosszú távú stratégia” kategóriában

Merkbau Építőipari és Kereskedelmi Kft.
A 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás 28 éve van jelen az építőiparban, ahol építőipari generálkivitelezéssel, építés-szereléssel, valamint szerszám- és szerszámgép kereskedelemmel és építőipar kereskedelemmel foglalkozik. A cég célja, hogy folyamatos fejlődés révén növelje szerepét és elismertségét szűkebb régiójában, valamint a hazai és nemzetközi piacokon egyaránt.

Sipospack Kft.
A több mint 50 alkalmazottat foglalkoztató, 100%-ban magyar, családi tulajdonú vállalkozás jelentős szerepet tölt be a magyar fóliacsomagolás, ezen belül is elsősorban az élelmiszeripar területén. Az 1996-ban alapított cég Magyarországon az elsők között van, aki komoly hangsúlyt fektet a lebomló, környezetbarát csomagolásokra.
a „családi értékek a vállalatvezetés részeként és a generációváltás sikeres kezelése” kategóriában

Denti System Kft.
A céget 1989-ben Prof. Dr. Vajdovich István alapította, de napjainkban lánya mellett már a harmadik generáció is részt vesz a vállalkozás mindennapi életében. A tulajdonos szerint a sikeres generációváltáshoz elengedhetetlen a tulajdonviszonyok időben történő jogi rendezése, a folyamatosságot biztosító öröklési folyamatok stratégiájának előkészítése, és különösen fontos az egymásba vetett bizalom és a közös értékek mindenkori szem előtt tartása.

Pata József Gépipari Kft.
A préseléssel és hegesztéssel előállított fém karosszéria autóalkatrészek gyártásával foglalkozó céget 1993-ban Pata József alapította a feleségével és a lányával együtt. Véleményük szerint a családi tulajdonban álló vállalatok sikerének egyik, ha nem a legfontosabb garanciája, hogy a cégben a biztonság, a fenntarthatóság és az utódlás elsőbbséget élvez az osztaléklehetőséggel szemben.

Lajtamag Mezőgazdasági Termelő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
A vetőmagüzemmel rendelkező cégnél átmenet nélkül történt meg a generációváltás. A cégcsoport életében 2016-ban bekövetkezett tragikus esemény után az alapító két gyermeke hirtelen, huszonévesen vált felelős cégvezetővé, és Édesapjuk nyomdokain elindulva folytatták a megkezdett munkát.
az „elkötelezettség a társadalom iránt, felelősségvállalás a szűkebb vagy tágabb közösségért, a társadalomért” kategóriában

Hajdu Cégcsoport
A – többek között – háztartási villamos készülékek gyártásával foglalkozó HAJDU Cégcsoport kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre, így a fejlesztések során fontos szempont a környezetkímélő technológiák alkalmazása. Emellett munkavállalóinál törekszik a munka-magánélet egyensúly megteremtésére olyan családbarát megoldásokkal mint a rugalmas munkaidő, a Home Office vagy a munkavállalók gyermekeinek táboroztatása.

Honett Szerviz Zrt.
A 100%-os magyar tulajdonban levő légi cateringgel foglalkozó családi vállalat naponta több mint 4000 gyermek étkeztetését látja el. Emellett megváltozott munkaképességű és nyugdíjas munkavállalókat is foglalkoztatnak, támogatják a helyi női kézilabda csapatot, valamint a Szeretgombóc nevű egyesületet.
